مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس

مطالب دیگر:
🔑دانلود طرح توجیهی: تولید نان فانتزی🔑دانلود طرح توجیهی: تولید نبات و آبنبات🔑دانلود طرح توجیهی: تولید مربا، ترشي و خيارشور🔑دانلود طرح توجیهی: تولید سرکه و علوفه دامي از ملاس چغندر قند🔑دانلود طرح توجیهی: تولید ماهي دودي و شور🔑دانلود طرح توجیهی: تولید ماءالشعير🔑دانلود طرح توجیهی: احداث كشتارگاه دام🔑دانلود طرح توجیهی: تولید غذاي کودک ( شير سويا)🔑دانلود طرح توجیهی: تولید خوراك‏هاى علوفه ‏اى و كنسانتره دام🔑دانلود طرح توجیهی: تولید بستنی🔑دانلود طرح توجیهی: تولید روغن هسته انگور🔑دانلود طرح توجیهی: تولید گلوتن🔑دانلود طرح توجیهی: تولید قارچ🔑دانلود طرح توجیهی: تولید ژلاتين🔑دانلود طرح توجیهی: تولید فرنچ فرایز سیب زمینی🔑دانلود طرح توجیهی: تولید عصاره گیری از گیاهان داروئی🔑دانلود طرح توجیهی: تولید اسانس از گياهان داروئي🔑دانلود طرح توجیهی: تولید کنسانتره میوه🔑دانلود طرح توجیهی: تولید چيپس ميوه جات🔑دانلود طرح توجیهی: تولید بخور اکالیپتوس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس
دارای 62 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

2-1مقدمه
2-2مروری بر مبانی نظری پژوهش
2-2-1تعریف واهمیت مهارت های زندگی
2-2-2اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی
2-2-3 انواع مهارتهای زندگی
2-3 ابعاد مهارتهای زندگی
2-3-1مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی
2-3-2 مهارت های حل مسله- تصمیم گیری
2-3-3 مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی
2-3-4 مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی
2- 4مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی
2-5اهداف آموزش مهارت های زندگی
2-6جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام
2-7تعریف و اهمیت سلامت روان
2-8 بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه
2-9ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف
2-10دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی
2-10-1 دید گاه روان پزشکی
2-10-2 دید گاه رفتار گرایی
2-10-3 دید گاه انسان گرایی
2-10-4 دید گاه هستی گرایی
2-10-5 دید گاه شناختی
2-10-6 دید گاه بوم شناختی
2-11مبانی نظری عزت نفس
2-12توجه به عزت نفس در کودکان
2-13اهمیت عزت نفس
2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم
2-15سوابق پژوهش
2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور
2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور
2-16خلاصه فصل

1- مقدمه
مساله عزت نفس و مقوله خود ارزشمندی از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است . برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی ، قدرت تصمیم گیری و ابتکار ، خلاقیت و نوآوری ، سلامت فکر و بهداشت روانی ، رابطه مستقیمی با عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد . برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندی های بالقوه خود بهره مند شوند ، باید از نگرش مثبت نسبت به خود و محیط اطراف برخوردار شوند . از طرفی دیگر سلامت روانی یکی از بخش های کلیدی و مهم سلامت عمومی می باشد . چنانچه این جنبه مهم ، نیرومند و توانمند باشد ، دیگر جنبه های جسمانی و اجتماعی را نیز تحت حمایت قرار خواهد داد . اما اگر سلامت روانی در معرض خطر قرار گیرد ، دیگر جنبه های سلامت عمومی نیز دچار ضعف خواهد شد . از این رو سازمان بهداشت جهانی ( WHO) بر اهمیت برنامه های پیشگیرانه تاکید می ورزد . یکی از برنامه های طراحی شده توسط سازمان مذکور ، برنامه آموزش مهارت های زندگی است این سازمان نقطه شروع آموزش پیشگیرانه را دوره کودکی و نوجوانی و نقش غیر قابل انکار مدارس می داند.

موسسه ی بریتانیایی تاکد و مولف کتاب « مهارت های لازم برای کودکان مدارس ابتدایی » تعریف دیگری دارد : « مهارت های شخصی و اجتماعی که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود ، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر ، شایسته و مطمئن عمل نمایند.» (سازمان بهداشت جهانی ، ترجمه نوری قاسم آبادی و محمد خانی ، 1379) .

در امر آموزش بهداشت مثل آموزش مهارت های زندگی ، ضروری است تا عوامل روانی – اجتماعی مانند عزت نفس ، خود پنداره ، شبکه های حمایت اجتماعی و استرس موثر بر رفتار کودکان و نوجوانان ، مورد توجه قرار بگیرند . برنامه های آموزش مهارت های زندگی بر این اصل استوار است که کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیاز دارند که بتوانند از خودشان و علائقشان در برابر موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند . مهارت های زندگی متعدد و متنوع هستند ، و برنامه ی آموزش مهارت های زندگی نیز نسبت به پیشگیری ، نگرش کل گرایانه دارد و تنها یک مهارت مثل « نه گفتن » مورد توجه قرار نمی گیرد . از طرف دیگر ، تجارب کشورهای مختلف نیز نشان می دهد که ماهیت و تعریف مهارت های زندگی در کشورها و فرهنگ های مختلف متفاوت بوده است با این حال ، تحلیل های بیشتر در زمینه ی مهارت های زندگی نشان می دهد که برنامه های مختلفی که بر اساس آموزش مهارت ها در زمینه ی ارتقای سلامت کودکان و نوجوانان اجرا شده است ، مشتمل بر چندین مهارت اصلی و اساسی هستند ( طارمیان و همکاران ، 1378) .